För dig som ska jobba med Egenmonitorering
Här hittar du information inför införandet av egenmonitorering i din verksamhet samt länkar till rutiner, användarstöd och material för att informera patienter om tjänsten.
Införande och utbildning
Som stöd i införandet av egenmonitorering, finns en utvecklingsansvarig för respektive centrum och verksamhetsutvecklare. Det är viktigt att ni identifierar behov och målgrupp för egenmonitorering i er verksamhet. Som stöd i detta kan lokal rutin användas, se rubriken "Manualer och rutiner" nedan. En riskanalys bör genomföras inför uppstart.
När ni är klara att starta upp egenmonitorering, kontakta e-hälsa för utbildning i verktyget genom att mejla till:
Manualer och rutiner
Manualer och användarstöd finns i plattformen, när du som vårdpersonal har behörighet till tjänsten.
Egenmonitorering, mall för lokal rutin (Dokumenta) Länk till annan webbplats.
Egenmonitorering ImagineCare — åtkomst, genväg och inloggning (Dokumenta) Länk till annan webbplats.
Support och felanmälan
Som användare/vårdgivare ska du i första hand vända dig till e-hälsa i Region Östergötland:
E-post: ehalsa@regionostergotland.se Länk till annan webbplats..
Frågor gällande verksamhetens rutiner och arbetssätt hanteras av utvecklingsansvarig och verksamhetsutvecklare för respektive verksamhet.
Support för patienter
Patienter vänder sig i första hand till ImagineCare för support:
E-post: support@imaginecare.com
Telefon: 08-520 277 35.
Statistik
Statistik för egenmonitorering via ImagineCare finns beskrivet i dokumentet "Egenmonitoreringsprocessen via ImagineCare".
Egenmonitoreringsprocessen via ImagineCare (Dokumenta) Länk till annan webbplats.
Statistik finns tillgänglig via användargränssnittet (för de som har behörighet till tjänsten), BI-rapport Region Östergötland och BI-rapport ImagineCare.
BI-rapport Egenmonitorering Region Östergötland Länk till annan webbplats.
BI-rapport ImagineCare (publiceras i grupp på intranätet) Länk till annan webbplats.
Senast uppdaterad